Maleviç, sanat tarihinde ve görsel sanatlarda kırılma noktalarından birisidir. O güne değin geçerliliğini koruyan, alışıla gelen Konstrüktivizmin (Yapısalcılık) faydacı amaçlarının soruşturularak yıpratılmasına neden olmuştur. Hilberseimer'in bu konudaki sözleri oldukça açıklayıcıdır: "Maleviç süprematizmiyle, Platon gibi, gerçekliğin duyularla algılanması engelini aştı. İkisi de dünyanın, duyularımız aracılığıyla bildirilen halinin bir hayal olduğunu düşünüyordu. Maleviç'in yalınlığı ve özlülüğü sadece Rusya'da değil, Batı'da da soyut resmi güçlü bir şekilde etkilemişti. El Lissitzky'nin bu konuda bir hikâyesi anlatılır. Lissitzky esasında Marc Chagall'ın öğrencisidir. Fakat Maleviç'in Süprematizminden öyle bir etkilenir ki Chagall'ı bırakır ve Maleviç'in takipçisi olur. Her şeye bir isim gerektiğinden, tabloları için yeni bir "izm" icat eder - Proun ve tablolarını resimle mimari arasındaki bağ olarak görür.
Detay Bilgileri
Dil
Türkçe
Basım Tarihi
2013
Yazar
Kazimir Malevich
Sayfa Sayısı
128
Kağıt
2. Hamur Kağıt
Kapak
Karton
Basım Yeri
İstanbul
Baskı Sayısı
1
Çevirmen
F. Cansu Tapan
Ebatlar (YxG)
13x21 cm
Isbn No
9786054708307
Yayın Yönetmeni : Sedat Demir Çeviri : F. Cansu Tapan