Giriş Sayfam Yap | Sık Kullanılanlara Ekle
Ticarex Güvenli E-Ticaret ve Alışveriş Sitesi
 Kurumsal Üyelik  |  Şifremi Unuttum  |  Yeni Üyelik
 Türkçe
 
E-Posta :  Şifre :  
 


Ürün Ara
X
  • sinema_1_-_hareket_-_imge
    Sinema 1 - Hareket - İmge | Gilles Deleuze - Resim 1
    Sinema 1 - Hareket - İmge - Resim 1 / 1

Sinema 1 - Hareket - İmge - Gilles Deleuze


Ürün Adı:Sinema 1 - Hareket - İmge 
Üretici Firma:Norgunk Yayıncılık 
7.2 / 10 |Oy: 17 |Yorum: 1

Stokta Yok
Son Satış Fiyatı : 0,00 (Vergiler Dahil)
Haber Ver




Google+
  • Ürün Yorumları
  • Resim Ekle
  • Tavsiye Et
  • Fiyatı Düşünce Haber Ver
  • Kıyaslama Listeme Ekle




Deleuze'ün imgelerin ve göstergelerin sınıflandırmasına ayırdığı iki ciltlik "sinema" çalışmasının ilki olan Hareket-İmge (ikinci cilt: Zaman-İmge) ağırlıklı olarak Amerikalı göstergebilimci C. S. Peirce'ün ve özellikle Fransız filozof Bergson'un tezlerine dayanıyor: "Hareket şimdidir, katetmenin edimidir." 20. yüzyılın hemen başında, sinemanın ortaya çıkışıyla birlikte sanatta, bilimde, felsefede yoğun olarak etkisini hissettiren hareket düşüncesi, esas olarak hareketi ayrıcalıklı anlarla değil, herhangi bir anla ilişkilendiriyordu: "Herhangi an, bir diğer herhangi ana eşit mesafede olan andır. O halde sinemayı, hareketi herhangi anla ilişkilendirerek yeniden üreten sistem olarak adlandırıyoruz."

Ortaya koyduğu bu kapsamlı incelemenin bir sinema tarihi olmadığını kitabın en başında belirten Deleuze'ün, bu işe kalkışmasındaki temel nedenin "hareket" ve "zaman" mefhumları aracılığıyla "bütün" kavramını yeniden tartışmaya açmak olduğu ileri sürülebilir. "Bütün" kapalı bir küme değildir, kapalı kümelerin kümesi değildir, "bütün" açıktır, durmadan değişir, süredir. Öyleyse, "hareket-imge" olarak tanımlanan plan da, mekânda yayılan bir kümenin parçalarının yer değiştirmesi ve sürede dönüşen bir bütün'ün değişimidir.

Deleuze burada yine en iyi bildiği şeyi yapıyor, sinemanın arkasına geçip, ışığı ve gölgeyi eğip büken çocukları ona yeniden doğurtuyor: Griffith ve organik birlik; Ayzenştayn ve Sovyet diyalektiği; Chaplin, Buster Keaton, Marx Biraderler, makineye karşı bürlesk, makineye karşı makine; Hitchcock'un zihinsel-imgesi, ilişki-imgesi; Rossellini ve kaybedenlerin sineması; Godard'da kan yerine kırmızı boya; Herzog'un o uzun yürüyüşü...

Detay Bilgileri
DilTürkçe
Basım Tarihi2014
YazarGilles Deleuze
Sayfa Sayısı289
KapakKarton
Basım Yeriİstanbul
Baskı Sayısı1
ÇevirmenSoner Özdemir
Ebatlar (YxG)15x22 cm
Isbn No9789758686742
Kitap Orjinal AdıCinéma I - L'image-mouvement
Dizi AdıSinema
Dizi No1

Redaksiyon :Burcu Yalım, Ece Nahum, Emre Koyuncu
Çeviri :
Soner Özdemir






Benzer Ürünler

Feyzi Tuna - Her Film Bir İmtihandı | Dilara BalcıFeyzi Tuna - Her Film Bir İmtihandı | Dilara Balcı
Agora Kitaplığı
Ses'li Sinema | Yelda ÖzkoçakSes'li Sinema | Yelda Özkoçak
Derin Yayınları
Tarkovski | Slavoj ZizekTarkovski | Slavoj Zizek
Encore Yayınları
Animasyon Sineması ve Hayvan Karakterleri | Fatih KalkanAnimasyon Sineması ve Hayvan Karakterleri | Fatih Kalkan
Başkayerler Yayınları
Kara Perde | Hüseyin KöseKara Perde | Hüseyin Köse
Ayrıntı Yayınları
Sinema'da Elektronik Müzik | Ufuk GüralSinema'da Elektronik Müzik | Ufuk Güral
Detay Yayıncılık
Lacan ve Çağdaş Sinema | Sheila Kunkle, Todd McGowanLacan ve Çağdaş Sinema | Sheila Kunkle, Todd McGowan
Say Yayınları
Sinemanın Temel Kavramları | Susan HaywardSinemanın Temel Kavramları | Susan Hayward
Es Yayınları
Sinematografi | Görüntü Yönetmenliği | Mike Goodridge, Tim GreenSinematografi | Görüntü Yönetmenliği | Mike Goodridge, Tim Green
Remzi Kitabevi




0.6276 sn.