Giriş Sayfam Yap | Sık Kullanılanlara Ekle
Ticarex Güvenli E-Ticaret ve Alışveriş Sitesi
 Kurumsal Üyelik  |  Şifremi Unuttum  |  Yeni Üyelik
 Türkçe
 
E-Posta :  Şifre :  
 


Ürün Ara
X
  • sinemada_kurgu_ve_eisenstein
    Sinemada Kurgu ve Eisenstein | Bülent Küçükerdoğan - Resim 1
    Sinemada Kurgu ve Eisenstein - Resim 1 / 1

Sinemada Kurgu ve Eisenstein - Bülent Küçükerdoğan


Ürün Adı:Sinemada Kurgu ve Eisenstein 
Üretici Firma:HayalPerest Kitap 
7.2 / 10 |Oy: 17 |Yorum: 1

Stokta Yok
Son Satış Fiyatı : 0,00 (Vergiler Dahil)
Haber Ver




Google+
  • Ürün Yorumları
  • Resim Ekle
  • Tavsiye Et
  • Fiyatı Düşünce Haber Ver
  • Kıyaslama Listeme Ekle




İki temel bölümden oluşan kitabın ilk bölümünde yazar, kurgunun bir sanat olarak gerçekliğini sorguluyor. Ancak bu anlamda bir yargıya varmadan önce, sinemanın yedinci sanat olarak kabulünden günümüze, kurgunun tarihsel sürecine mercek tutuyor ve yargısını sinema tarihinden verdiği açıklayıcı örneklerle zenginleştiriyor. İkinci bölümde ise, Potemkin Zırhlısı'nı merkeze alarak, kurgunun temeli, işlevi, sınıflandırılması ve türleri hakkındaki düşüncelerini uygulama örnekleriyle sunuyor.

İlk sinema enstitüsünü kuran, kurgu-montaj sözcüğünü ilk kez kullanan Sovyet sineması kurgu tarzının önderi Kuleshov'a göre kurgu, filmin temelidir. Öğrencisi olan Eisenstein ise, en az Kuleshov ve Pudovkin kadar kurguya önem vermiştir. Ancak onlardan farklı olarak kurguya entellektüel değer katmıştır.

Seyircinin bir planın, bir hareketin üzerinde durduğunu ve bu plan ya da hareketin bir anda dünyanın alışıldık anlamını değiştirdiğinin altını çizmektedir. Eisenstein'ın yapısı seyirciye görünmez. Görüntüyle özdeşleşme çerçevesinde planlar kendisiyle yüzleşmenin bir yoludur. Kendimizle ilgili olanları görüntüdeki "öteki" ile bağlantısını, kendi yaşamımızı görüntüde bulma isteği ilgimizi çekmektedir. Plan ile izleyici arasındaki uzaklığı sabitleştirerek, o anda gerçek yaşamla uzak oldukları gibi, Eisenstein'ın planları bir kadraj oyunu oynar ve sessiz olmasına rağmen filme, bakış açısıyla, gerçek etkisi verir.

Oyuncunun rolünü oynaması, müzik ve seslerin armonisi, boyut ve renklerin uyumu, görüntü ve fikirlerin kaynaşması... Bütün bunlar görsel bir sanat olan sinemanın ortaya çıkmasında kullanılan temel araçlardır. Aralarında benzerlik aranmaz. Bu olayları bir araya getiren, filmin ortaya çıkmasında son noktayı koyan, kurgu olayıdır!

Detay Bilgileri
DilTürkçe
Basım Tarihi2014
YazarBülent Küçükerdoğan
Sayfa Sayısı165
Kağıt2. Hamur Kağıt
KapakKarton
Basım Yeriİstanbul
Baskı Sayısı1
Ebatlar (YxG)15x23 cm
Isbn No9786058502536







Benzer Ürünler

Senaryo Yazımı | William MillerSenaryo Yazımı | William Miller
HayalPerest Kitap
Klasik Anlatı Sineması | Ayşen Oluk ErsümerKlasik Anlatı Sineması | Ayşen Oluk Ersümer
HayalPerest Kitap
Dram Sanatı ve Sinema | Yörükhan ÜnalDram Sanatı ve Sinema | Yörükhan Ünal
HayalPerest Kitap
Bela Tarr Sineması | Çember Kapanır | Andras Balint KovacsBela Tarr Sineması | Çember Kapanır | Andras Balint Kovacs
HayalPerest Kitap
Melodramatik İmgelem | Yeşilçam'dan Yeni Türk Sinemasına | Hasan AkbulutMelodramatik İmgelem | Yeşilçam'dan Yeni Türk Sinemasına | Hasan Akbulut
HayalPerest Kitap
Sinemada Anlam Yaratma | Seçil BükerSinemada Anlam Yaratma | Seçil Büker
HayalPerest Kitap
Sinema ve Televizyonda Anlatım Teknikleri ve Dramaturji | Bob FossSinema ve Televizyonda Anlatım Teknikleri ve Dramaturji | Bob Foss
HayalPerest Kitap
Kitle Kültürü Sineması ve B Filmi | Nur OnurKitle Kültürü Sineması ve B Filmi | Nur Onur
HayalPerest Kitap
Feyzi Tuna - Her Film Bir İmtihandı | Dilara BalcıFeyzi Tuna - Her Film Bir İmtihandı | Dilara Balcı
Agora Kitaplığı




0.1120 sn.